Reklama dzieli się na przeróżne typy, które kwalifikuje się ze względu na jej zastosowanie jak także na to do jakiej grupy internautów ma być ona skierowana. W związku z tym faworyzuje się na przykład reklamę audio, wzrokową czy audiowizualną, jak również wiele innych, niemniej jednak statystyki podkreślają wyraźnie, że na ludzi najodpowiedniej działa reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama naoczna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie tylko – wchodzi w to oczywiście także reklama telewizyjna czy internetowa poprzez nagrywane oraz emitowane filmiki. Mimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz efektywności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, które dostają się bezpośrednio do rąk prawdopodobnego konsumenta bądź wprost bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
strategie reklamowe Kraków
Ta stereotypowa reklama pewnie zawsze będzie popularna, a wszystko wskutek tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie klientów. Sposoby na dotarcie do klienta, oczywiście potencjalnego kontrahenta są niezmiernie różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dyscyplinie oraz niezmiernie przyzwoicie wiedzą z jakim produktem muszą kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a wobec tego jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy rodzaj reklamy nie trafi do odbiorców, bo wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie rodzaje reklam, które trafią do każdego. Do takiego typu reklamy należą na przykład ulotki, plakaty lub billboardy reklamowe.